fbpx
Close

Valentino goes Tribal… to break Racial Controversy.

daze.gr image

Η επαφή με το άγνωστο και το απροσδόκητο ανέκαθεν παρακινούσε τη φαντασία, ενώ η αποδοχή της πολυκύματης αυτής εμπειρίας αποτελεί διαχρονικά μία ανοιχτή πρόκληση για κάθε καλλιτέχνη και δημιουργό.

rnΈτσι μετά την καμπάνια του πολυτελούς οίκου, Louis Vuitton, που μας ταξίδεψε εικονικά στο ονειρικό Palm Springs της Καλιφόρνιας και στην εξωτική Αφρική, τη σκυτάλη παίρνει ο οίκος Valentino, που μετά την ολοκλήρωση της ανοιξιάτικης καμπάνιας του για το 2016 ανατρέπει τα δεδομένα και θίγει ανοιχτά το ζήτημα της διαφορετικότητας, με το λανσάρισμα ενός μοναδικού σποτ που μας πηγαίνει στο Amboseli National Park της Kenya και μας παρουσιάζει τον πολιτισμό των Maasai. Η ιδέα πίσω από αυτό είναι ότι, ακόμη κι αν η μόδα φέρεται ως ένας εκμοντερνισμένος χώρος, δεν μένει αλώβητη από φυλετικά στερεότυπα και διακρίσεις. Η ίδια ανησυχία ώθησε και τον Olivier Rousteing, που με τις επαναστατικές του επιλογές θέλησε να κατακρυμνήσει τις φυλετικές προκαταλήψεις.Η κολεξιόν του οίκου Valentino απέσπασε εκθειαστικές κριτικές τόσο εξαιτίας της πηγαίας έμπνευσης των σχεδιαστών, που απέδωσαν πρωτόγονο ύφος στην καμπάνια όσο και της tribal γραμμής που διαμορφώνει το ράψιμο και ο σχεδιασμός των κομματιών. Ωστόσο, ο αρχέγονος αέρας που αποπνέουν τα ρούχα, δεν επισκιάζει το βασιλικό χαρακτήρα που συνηθίζει να αποδίδει ο ιταλικός οίκος στα ενδύματα του και στους fans του brand. Για την καμπάνια, ο οίκος συνεργάστηκε με τον πλέον ειδικό, τον φωτογράφο Steven McCurry, διακεκριμένος για το έργο του στο National Geographic, επιστρατεύτηκε μαζί με ανθρώπους από τη φυλή Maasai που να εμφανίστηκαν δίπλα σε top models όπως Alice Metza, Cameron Traiber και Tami Williams. Με γηίνους χρωματισμούς που αντιπροσωπεύουν το μεγαλείο της φύσης να αγκαλιάζουν τα ρούχα, tribal prints και ενδυματολογική εφαρμογή που αναδεικνύει το ανθρώπινο σώμα στο λίκνο της ύπαρξής, τονίζοντας τη λιτότητα ενός ξεχασμένου πολιτισμού.Για να προλάβουν αντιδράσεις που κατηγόρησαν το brand για πολιτισμικό σφετερισμό με σκοπό την ανάδειξή του οίκου, οι creative directors Pierpaolo Piccioli και Maria Grazia Chiuri ,εξηγώντας την διαπολιτισμική ιδέα τους αναφέρουν πως «Το μήνυμα που θέλουμε να περάσουμε μέσα από την καμπάνια είναι τα αισθήματά μας για την Αφρικάνικη κουλτούρα, η ιδέα της ομορφιάς που προκύπτει από την αλληλεπίδραση διαφορετικών πολιτισμών, η ιδέα της αποδοχής σε κάθε επίπεδο». Με όλο και πιο συνεχόμενες απόπειρες να ρίξουν τα φυλετικά στερεότυπα και τη συμμετοχή διακεκριμένων μοντ

Close