fbpx
Close

Speed dating? No, thanks!

Speed dating? No, thanks!

Ραντεβού στα τυφλά: μοντέρνο συνοικέσιο ή κάτι διαφορετικό;

Όλοι ξέρετε περίπου τι είναι, κυρίως από το Sex& the City, αυτή η σύγχρονη, τυποποιημένη μέθοδος γνωριμιών που αναπτύχθηκε από τον εβραϊκό σύλλογο Aish HaTorah και η πρώτη σχετική εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο Beverly Hills, το 1998.

To speed dating περιγράφεται συνήθως ως ένα “παιχνίδι”, που διαρκεί περίπου δύο ώρες, με τη συμμετοχή ισάριθμων, ελεύθερων αντρών και γυναικών που συνομιλούν ανά δυάδες σε σύντομα “ραντεβού” των λίγων λεπτών. Μόλις περάσουν τα πολύτιμα λεπτά που έχετε στη διάθεσή σας για να καταλάβετε αν ταιριάζετε με τον άγνωστο υποψήφιο, ο διοργανωτής σημαίνει το καμπανάκι και …next! Οι συμβολισμοί εξίσου ισχυροί: οι γυναίκες κάθονται μόνες, οι άντρες επισκέπτονται διαδοχικά το τραπέζι της καθεμιάς. Επιπλέον, δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για το μέλλον, απλά συμπληρώνετε το έντυπο ταιριάσματος, μετά τις mini συνεντεύξεις και εφόσον η επιλογή είναι αμοιβαία, εγένετο ευτυχία με την εκατέρωθεν ανταλλαγή στοιχείων επικοινωνίας.Υπάρχει, πλέον, και η πιο εξευγενισμένη μορφή των Wine, Cocktail ή Dinner Parties, όπου οι συμμετέχοντες αλληλεπιδρούν όπως θα έκαναν σε οποιαδήποτε κοινωνική εκδήλωση, πλην όμως, λιγότερο πιεστικά αφού δεν υπάρχει επίσημος μηχανισμός ταιριάσματος και ανταλλαγής στοιχείων, μόνο ο υπεύθυνος φιλοξενίας. Οι online dating υπηρεσίες μέσω βίντεο ή γραπτής συνομιλίας είναι ό, τι πιο σύγχρονο, ενώ οι εκδηλώσεις γρήγορης δικτύωσης επεκτάθηκαν και στο επαγγελματικό πεδίο.

Και φτάνουμε στο κρίσιμο ερώτημα. Ποιοί και γιατί συμμετέχουν; Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο φωτογραφίζουν τους υποψήφιους πελάτες ως πολυάσχολους, με ελάχιστο ελεύθερο χρόνο που αναζητούν το ταίρι τους με τρόπο ασφαλή, άνετο και αποδοτικό. Η αποφυγή της άμεσης απόρριψης που ενέχει μια προσέγγιση σε ένα παραδοσιακό κοινωνικό πλαίσιο, όπως και η face-to-face επαφή με το άλλο φύλο έναντι της εικονικής πραγματικότητας των ηλεκτρονικών γνωριμιών, προβάλλονται ως τα μεγάλα συν της μεθόδου. Ωστόσο, έχουμε να κάνουμε με περιβάλλοντα εξίσου τεχνητά: διασκεδαστικό όπως το online chatting αλλά πιο άμεσο, πραγματικό όπως οι γνωριμίες σε ένα μπαρ, με απαραβίαστους, όμως, κανόνες, το παιχνίδι μοιάζει στημένο.Η ραγδαία αύξηση του αριθμού των singleton (άνδρες και γυναίκες που ζουν μόνοι, χωρίς ερωτικό σύντροφο) στο δυτικό κόσμο ως απόρροια της σεξουαλικής απελευθέρωσης, η πληθώρα επιλογών σε πρόσωπα, σχήματα και φύλα συντροφικότητας και οι πολιτισμικές αξίες της γρήγορης λύσης και της επιτυχίας με κάθε κόστος δημιουργούν τις συνθήκες για την εμπορευματοποίηση της κοινωνικής δι-επαφής. Άνθρωποι επαγγελματικά ενεργοί, αλλά ανασφαλείς που αγοράζουν διαμεσολάβηση κοινωνικών δεξιοτήτων και καθοδήγηση στην ανάπτυξη διαπροσωπικών σχέσεων.

Το ανησυχητικό είναι ότι πωλείται εξειδίκευση και “τεχνογνωσία” σε θέματα προσωπικής έκφρασης και διαμόρφωσης της προσωπικότηταςrn, όπως για ποια θέματα πρέπει να συζητήσετε ή τι ρούχα να φορέσετε για να ξεχωρίσετε. Η “επιστημονική” έρευνα πρόθυμα προσδίδει κύρος σε μια ολόκληρη βιομηχανία μεσιτείας πρώτων εντυπώσεων και παραγόντων διαπροσωπικής έλξης: οι περισσότεροι άνθρωποι κάνουν την επιλογή τους στα πρώτα τρία ή 30 δευτερόλεπτα της γνωριμίας, με τις γυναίκες να αποφασίζουν ταχύτερα και να είναι πιο επιλεκτικές, ένας διάλογος για ταξίδια παρά για ταινίες φέρνει πιο κοντά το πιθανό ζευγάρι, η ηλικία μιας γυναίκας και η εμφάνιση έχουν τον πρώτο λόγο, κυρίως για τους άντρες, ενώ οι γυναίκες προσελκύονται από την επαγγελματική επιτυχία. Διαμορφώνεται, έτσι, ένα προϊόν που αναπαριστά την πρόσωπο με πρόσωπο γνωριμία, υπό ελεγχόμενες συνθήκες που διασκεδάζουν τον αναπόφευκτο στην πραγματική ζωή φόβο της έκθεσης και της μοναξιάς. Άλλωστε, δεν είναι τυχαία πιο δημοφιλές στις ηλικίες 30-45 ετών.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Close

Εγγραφείτε τώρα για να λαμβάνετε στο e-mail σας τα daze.gr Newsletters με όλα τα τελευταία μας νέα, αλλά και ό,τι συμβαίνει στον κόσμο της μόδας και του σύγχρονου lifestyle!