fbpx
Close

Reinvent yourself μετά το χωρισμό ή απλά… προχωρήστε παρακάτω!

daze.gr image

Σημείο μηδέν: Χώρισες…και τώρα; rnPink elephant in the room: Είναι τα συναισθήματα σας, μην κοιτάτε από την άλλη.rnΑν ψάχνετε placebo για τον πόνο-θλίψη-θυμό-απογοήτευση, μπλοκάρετε την ψυχο-συναισθηματική σας εξέλιξη. Είναι πολύ φυσιολογικό να τα περάσετε, μην υπεκφεύγετε. Ναι, είναι χιλιοειπωμένο, πρόκειται για ένα μικρό θάνατο: σχέση εξετελέσθη, στοπ. Πάρτε το χρόνο σας για να θρηνήσετε και να αποδεχτείτε το γεγονός και τις επιπτώσεις του. Ένα από τα δημοφιλέστερα μοντέλα ψυχολογικών αποκρίσεων στη γνώση του επικείμενου (προσωπικού) θανάτου που διαμόρφωσε η Kubler-Ross (1969), προτείνει ότι το άτομο περνάει από πέντε, όχι απολύτως στεγανά, στάδια συναισθηματικών αντιδράσεων. Το ενδιαφέρον είναι ότι η αντίδραση του ατόμου είναι παρόμοια με το γενικότερο βίωμα μιας απώλειας και την αντίδραση σε παλιότερες στρεσογόνες εμπειρίες. Πως θα καταφέρεις, λοιπόν, να μετατρέψεις το «με πέθανες» στο «εσύ για μένα πέθανες»;Πρώτο στάδιο του σοκ: ΆρνησηrnΠρόκειται για το στάδιο του «Όχι εγώ!». Το συναισθηματικό μούδιασμα και η άρνηση θεωρούνται φυσιολογικοί και προστατευτικοί πρωτογενείς μηχανισμοί άμυνας, που όμως, δεν μπορούν να διατηρηθούν, παρά μόνο με συνεχή διαστρέβλωση.

Δεύτερο στάδιο της οργής: «Γιατί εγώ;»rnΑυτή η φάση χαρακτηρίζεται από συναισθήματα θυμού, φθόνου, μίσους ή αντίθετα, έντονης ενοχής.

Τρίτο στάδιο: Διαπραγμάτευση rnΑφορά τις προσπάθειες να αναβληθεί το αναπόφευκτο, με συμφωνίες ή διαπραγματεύσεις και συνδέεται με την ανάγκη να διατηρηθεί η πεποίθηση ενός δίκαιου κόσμου ή η αίσθηση ελέγχου.rnΤέταρτο στάδιο: Κατάθλιψη rnΚυριαρχεί το συναίσθημα μιας μεγάλης απώλειας το οποίο εκδηλώνεται ποικιλοτρόπως: απομόνωση, θλίψη, έλλειψη ενέργειας, απελπισία, διαταραχές ύπνου.

Πέμπτο στάδιο: ΑποδοχήrnΗ αποδοχή της εμπειρίας δεν βιώνεται σαν ευτυχία ή κατάθλιψη, αλλά μάλλον σαν μια κουρασμένη ηρεμία. Το στάδιο αυτό είναι σχεδόν άδειο από συναισθήματα. rnΣας θυμίζουν κάτι όλα αυτά; rn(-)1. Πάρτε μια βαθιά ανάσα?και ξεκινήστε.

1. Μην αποδέχεστε απλώς τις καταστάσεις, ορίστε τις εσείς!rnΟκ. Έμεινες μισή, νιώθεις μόνη, single ξανά, ελεύθερη και ωραία ή επιτέλους μόνη; Οι καταστάσεις δεν “είναι”, βιώνονται. Ο τρόπος που θα ορίσεις ένα πρόβλημα προδιαγράφει εν πολλοίς τις λύσεις. Τι θα έλεγες, λοιπόν, να μην το ορίσεις καν σαν πρόβλημα; Αλλαγή, επανεκκίνηση, νέα φάση ζωής, ωρίμανση, you name it!

2. Addicted to pain!rnΣύμφωνα με σύγχρονες ψυχολογικές έρευνες, η εγκεφαλική δραστηριότητα ενός χωρισμένου είναι παρόμοια με εκείνη ενός εθισμένου σε ναρκωτικές ουσίες και εντοπίζεται στις ίδιες περιοχές που διεγείρονται από το σωματικό πόνο. Το μήνυμα είναι ξεκάθαρο: ο έρωτας είναι εθισμός και το σώμα μας προειδοποιεί ότι βρισκόμαστε σε κίνδυνο λόγω στερητικού συνδρόμου. Όσο συνεχίζουμε να παίρνουμε τη δόση μας επικοινωνώντας με τον πρώην, καθυστερούμε την απεξάρτηση.

Close