fbpx
Close

Ποιός φοβάται τις γυναίκες φωτογράφους; (Qui a peur des femmes photographes?)

daze.gr image

Παραφράζοντας τον τίτλο του θεατρικού έργου του Έντουαρντ Φράνκλιν Άλμπι «Ποιός Φοβάται την Βιρτζίνια Γούλφ;», η αναδρομική έκθεση φωτογραφίας “Qui a peur des femmes photographes?” που παρουσιάζεται σε δύο μεγάλα Παρισινά μουσεία, το Musee d’Orsay και το Musee d’Orangerie απο 14 Οκτωβρίου μέχρι 25 Ιανουαρίου, επιχειρεί να αναδείξει την πορεία και την συμβολή των γυναικών στην ιστορία της Φωτογραφίας, όπως αυτή διαμορφώθηκε απο τα μέσα του 19ου αιώνα μέχρι και τα μέσα του 20ου , παρουσιάζοντας συνολικά 400 έργα γυναικών καλλιτεχνών.Το πρώτο μέρος της έκθεσης που φιλοξενείται στο Musee d’Orangerie, αφορά στα πρώτα 75 χρόνια ιστορίας της γυναικείας φωτογραφίας ξεκινώντας απο το 1839, έτος το οποίο σηματοδοτεί την εφεύρεση της σύγχρονης φωτογραφίας, και φτάνοντας μέχρι το 1914, στο ξέσπασμα του πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου. Μεταξύ άλλων παρουσιάζονται έργα της Γαλλίδας Constance Talbot, η οποία θεωρείται η πρώτη γυναίκα φωτογράφος, της Frances Benjamin Johnston, της Christina Broom, της Gertrude Kasebier και άλλων καλλιτεχνών που διαδραμάτισαν πολύ σημαντικό ρόλο στην ενασχόληση του γυναικείου φύλου με το μέσο της φωτογραφίας καθώς ο χώρος των τεχνών ήταν μέχρι τότε, σχεδόν κατά πλήρη πλειοψηφία, ανδροκρατούμενος.Περνώντας τώρα στο δεύτερο μέρος της έκθεσης που φιλοξενείται στο Musee d’Orsay και καλύπτει το χρονικό διάστημα από το 1914 εώς το 1945, τα έργα που εκτίθενται είναι έργα γυναικών που ασχολήθηκαν ερασιτεχνικά και επαγγελματικά με τη φωτογραφία. Πέρα από το θέμα της μητρότητας και της φωτογράφισης οικείων προσώπων, οι γυναίκες αρχίζουν να φωτογραφίζουν στιγμιότυπα από το δρόμο και τον πόλεμο και να εξερευνούν μέσω της φωτογραφίας θέματα όπως ο ερωτισμός και η ταυτότητα του φύλου. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν τα έργα της Gerda Taro η οποία έχασε

Close