fbpx
Close

Karl Lagerfeld & Fendi: 51 years of Collaboration

daze.gr image

Ζούμε στην εποχή όπου μπορούμε να έχουμε τα πάντα αλλά και ταυτόχρονα τίποτα. Και ο υπαίτιος που προξένησε και έκανε εφικτή αυτή την κατάσταση είναι φυσικά η τεχνολογία. Σε ένα δαιδαλώδες περιβάλλον όπως η μόδα, είναι πλέον ευχαιρής η πρόσβαση σε καταναλωτικά υλικά, εκδηλώσεις και στο lifestyle που πολλές φορές εσφαλμένα συνυφαίνεται με το χώρο. Τόσο εύκολος είναι όμως και ο εξοβελισμός από όλα τα παραπάνω. Γιατί λένε πως «σήμερα είσαι, αύριο δεν είσαι» και είναι κάτι που αποδεικνύεται περίτρανα σωστό. Μέσα σε αυτό το πανδαιμόνιο της καταναλωτικής παραφροσύνης και των εμπορικών αβαντάζ, έρχεται ο Karl Lagerfeld να μας αποδείξει την ύπαρξη σταθερότητας και εμπιστοσύνης στον επαγγελματικό χώρο της μόδας, μέσα από τη συνεργασία του με τον Οίκο Fendi, που έχει ήδη συμπληρώσει 5 δεκαετίες και προχωρά επιτυχώς στην επόμενη.

rn

Ο ιταλικός πολυτελής οίκος μόδας Fendi που ιδρύθηκε το 1925 στη Ρώμη, έχει διακριθεί πάμπολλες φορές για τις γούνες και τα αξεσουάρ που συμπεριλαμβάνουν γούνα, σε τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα και απέσπασε περίτρανη αναγνώριση που ίσως άλλοι οίκοι δεν έχουν γνωρίσει. Εκτός της γούνας, το Brand ειδικεύεται και σε δερμάτινα προϊόντα, ready-to-wear, υποδήματα, ρολόγια και αξεσουάρ. Ακρογωνιαίος λίθος φυσικά στην επιτυχή αυτή πορεία του ήταν ο πολυτάλαντος σχεδιαστής και πλέον ένα από τα πρόσωπα με τη μεγαλύτερη επιροή στον κόσμο Karl Lagerfeld.

rn

Από το 1965 και έκτοτε ο περίφημος σχεδιαστής βοήθησε στο να κατακρημνίσουν κάθε φραγμό στη βιομηχανία γούνας και να τελειοποιήσουν καινοτόμες τεχνικές που περιλαμβάνουν πλέξιμο γούνας, πτύχωση πάνω σε φούστα, δημιουγία καλoκαιρινών «ελαφριών» γούνινων ενδυμάτων και άλλες που επέτρεψαν τον περίπλοκο συνδυασμό διαφορετικών ειδών και χρωμάτων γούνας σε μία μοναδική σύνθετη έκβαση- παζλ. Ο Karl μίλησε για τη συνεργασία του, αναπολώντας τα πρώτα χρόνια της γνωριμίας του με τις αδερφές Fendi που κληρονόμησαν το Brand από τους Adele και Edoardo Fendi, και λέγοντας πως για να χτιστεί το όνομα του Brand χρειάστηκαν όλες μαζί, η καθεμία ειδικευόμενη σε διαφορετικό κομμάτι.

rn

Δεν είναι μυστικό ούτε κάποια συγκεκριμένη τακτική πίσω από την αρμονική συνεργασία που άντεξε μισό αιώνα όπως ανέφερε ο σχεδιαστής. Αυτό που τόνισε είναι η έλλειψη εγωισμού από το πρόσωπό του, το οποίο φαίνεται από τα απειροπληθή σχέδιά του που υπάρχουν στον οίκο (συγκεκριμένα 70.000) , ενώ είναι αντίθετα κάτι κοινότοπο στους περισσότερους σχεδιαστές και ως συνέπεια επέρχεται η άμεση ακύρωση της συνεργασίας. Ο Karl χαρακτηρίζεται δικαιωματικά «ο άνθρωπος που σχεδιάζει πιο γρήγορα από ότι μιλάει», αλλά φυσικά τα ταλέντα του δεν περιορίζονται μόνο εκεί, όπως δείχνουν και πληθωρικές επιτυχίες, με σπουδαιότερη την επίδειξη που έγινε στην αιθέρια Fontana Di Trevi της Ρώμης για την Haute Couture 2016.

Close