fbpx
Close

Avocado-mania: αξίζει το αβοκάντο μία θέση στη διατροφή σου;

daze.gr image

Το αβοκάντο δεν περιλαμβάνεται ακριβώς στην ελληνική παραδοσιακή κουζίνα… Αυτό όμως δε σημαίνει πως ο μεξικάνικης προέλευσης αυτός καρπός δεν μπορεί να συμπεριληφθεί στην καθημερινή σου διατροφή. Η πολυδιάστατη χρήση του αβοκάντο στη μαγειρική σε συνδυασμό με το εξαιρετικό διατροφικό του προφίλ, αποτελούν δύο κύριους λόγους για τους οποίους αξίζει να δώσεις στον καρπό αυτό μια ευκαιρία.

rnΑρχικά, η φύση του αβοκάντο το καθιστά ιδανικό υλικό για όλα τα γεύματα της ημέρας: στο πρωινό σε συνδυασμό με ψωμί, στο σνακ ως μέρος ενός σάντουιτς ή ενός smoothie, στο κυρίως γεύμα ως σαλάτα, σάλτσα (βλ. αγαπημένο guacamole), σούπα ή ακόμα και ως συστατικό παραδοσιακών συνταγών, όπως το ιμάμ. Το διαδίκτυο διαθέτει άπειρες συνταγές με αβοκάντο, καθώς αποτελεί ένα από τα πιο «ευέλικτα» φρούτα στη μαγειρική.rnΣχετικά με τη διατροφική του αξία, το αβοκάντο έχει κερδίσει υψηλή θέση στην προτίμηση των διαιτολόγων παγκοσμίως. Αυτό το γεγονός εξηγείται εν μέρει από τις έρευνες οι οποίες έχουν συσχετίσει το νόστιμο αυτό καρπό με θετικές εκβάσεις για την υγεία (π.χ. μείωση της χοληστερόλης, πιθανή εξασθένηση των αρνητικών συμπτωμάτων της σημειοθεραπείας). Επίσης, δεν μπορεί να παραληφθεί το γεγονός πως το φρούτο αυτό διαθέτει τρομερή διατροφική σύσταση: τα μονοακόρεστα λιπαρά, η αντιοξειδωτική βιταμίνη Ε, το παντοθενικό οξύ (βιταμίνη Β5) και η βιταμίνη Β6 είναι μερικά μόνο από τα στοιχεία που καθιστούν το αβοκάντο τόσο θρεπτικό και υγιεινό.Βέβαια, μην ξεχνάς πως το αβοκάντο περιέχει κατά 75% λιπαρά, δηλαδή το μακροσυστατικό με τις περισσότερες αποδιδόμενες θερμίδες ανά γραμμάριο. Έτσι λοιπόν, για να μην ξεφύγεις στην κατανάλωση του, μπορείς να ενισχύσεις την καθημερινή διατροφή σου με μισό αβοκάντο την ημέρα. Μια τέτοια ποσότητα είναι δύσκολο να προσθέσει αρκετές θερμίδες ώστε να αυξήσεις το βάρος σου, ενώ ταυτόχρονα σου παρέχει και όλα τα θρεπτικά συστατικά του καρπού σε επαρκείς ποσότητες. rn

Close