fbpx
Close

5+1 τρόποι να βελτιώσεις αισθητά την ποιότητα της διατροφής σου εδώ και τώρα

daze.gr image

Πλησιάζοντας προς το τέλος του 2016, όλοι κάνουμε απολογισμό του έτους που πέρασε και βάζουμε στόχους για το επόμενο. Μέσα σε αυτούς, πολλοί από εμάς συμπεριλαμβάνουμε και στόχους σχετικούς με το lifestyle και το επίπεδο ποιότητας ζωής μας – από τα οποία φυσικά δεν μπορεί να λείπει η διατροφή.

rn

Τι θα έλεγες όμως αντί να περιμένεις την Πρωτοχρονιά για να αρχίσεις να δουλεύεις προς τον πιο υγιή εαυτό σου και να αρχίσεις εδώ και τώρα με μικρές αλλά σημαντικές αλλαγές στις διαιτητικές σου συνήθειες;

rn

1.Συμπεριέλαβε λαχανικά σε κάθε γεύμα σου… ναι, ακόμα και στο πρωινό! Πέρα από σαλάτες, μπορείς να προσθέτεις λαχανικά στο τοστ ή το σάντουιτς σου (π.χ. ντομάτα, αγγούρι, μαρούλι) ή να πειραματιστείς με smoothies (π.χ. καρότο).

rn

2.Μείωσε την κατανάλωση αλατιού. Αυτό μπορεί να γίνει μέσα από την αποφυγή επιπρόσθετου αλατιού στο φαγητό (αντ? αυτού μπορείς να γαρνίρεις με μυρωδικά) και των επεξεργασμένων τροφίμων, καθώς περιέχουν μεγάλες ποσότητες «κρυμμένου» αλατιού (καλύτερα ρίξε μια ματιά στους διατροφικούς πίνακες προϊόντων για να είσαι σίγουρη).

rn

3.Προτίμησε ένα κύριο γεύμα σου να είναι σαλάτα. Έτσι, όχι μόνο αυξάνεις την κατανάλωση βιταμινών και φυτικών ινών, αλλά θα είσαι χορτάτη με λιγότερες θερμίδες.

rn

4.Σιγουρέψου πως κάθε γεύμα σου περιέχει προτεΐνη, φυτικές ίνες και «υγιεινά» λιπαρά (π.χ. δημητριακά ολικής άλεσης, όσπρια, αβοκάντο, ξηρούς καρπούς, ελαιόλαδο…). Με αυτόν τον τρόπο θα νιώθεις γεμάτη, ενώ τα επίπεδα ζάχαρης στο αίμα σου θα παραμένουν σταθερά.

rn

5.3 φορές την εβδομάδα ενέδωσε στη λιχουδιά που δεν μπορείς να αντισταθείς, σε μικρή ποσότητα κάθε φορά (π.χ ένα σοκολατάκι, ένα κομμάτι πίτσα, ένα ποτήρι κρασί…). Η απόλυτη αποφυγή των αγαπημένων σου φαγητών μόνο κακό προκαλεί, καθώς μπορεί να οδηγήσει σε binge eating ή σε συναισθήματα κατάθλιψης.

rn

6.Κάνε το μεσημεριανό σου το κύριο (και μεγαλύτερο) γεύμα μέσα στην ημέρα (περίπου 40-45% της ημερίσιας καταναλισκόμενης ενέργειας), καθώς έτσι υπάρχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να κάψεις τις θερμίδες μέσα στην ημέρα, απ? ότι π.χ. αν καταναλώνεις μεγάλο βραδινό.

rn

…και να θυμάσαι πως δεν χρειάζεται να αποκτήσεις ριζικά διαφορετικές διαιτητικές συνήθειες από τη μια μέρα στην άλλη – ένα βήμα τη φορά σε φέρνει πιο κοντά στον υγιή εαυτό σου, ενώ ταυτόχρονα συμβάλλει στην υιοθέτηση ενός καλύτερου τρόπου ζωής μακροχρόνια.

Close