fbpx
Close

5 + 1 διατροφικά tips για τις ημέρες του Πάσχα!

daze.gr image

Το Πάσχα είναι παραδοσιακά συνυφασμένο με ένα ευρύ φάσμα διατροφικών εθίμων, τόσο «καλών», όσο και «κακών». Παρακάτω θα βρεις μερικές συμβουλές σχετικά με τη διατροφή αυτών των ημερών, ώστε να μην επιβαρύνεις την υγεία και την ευεξία σου κατά τη διάρκεια, αλλά και μετά το πέρας του Πάσχα.

rn

1.Αν ανήκεις στα κορίτσια που νηστεύουν πριν το Πάσχα, τα πρώτα γεύματα μετά την περίοδο της νηστείας φρόντισε να μην είναι πολύ διαφορετικά από εκείνα που κατανάλωνες μέχρι τότε (δηλαδή μην παρασυρθείς από το αρνί και το σουφλέ). Το στομάχι σου έπεπτε συγκεκριμένες τροφές και ποσότητες στη νηστεία, και το τελευταίο που θα ήθελες τις μέρες αυτές είναι να μπει σε κατάσταση «σοκ» από τον όγκο και την ποιότητα του γεύματος σου.

rn

2.Την ημέρα του Πάσχα φρόντισε να γεμίσεις το πιάτο σου με άφθονη σαλάτα. Πέρα από το ότι θα σε κρατήσει χορτάτη, θα σε βοηθήσει να μην πέσεις με τα μούτρα στα κρεατικά και τα συνοδευτικά.

3.Το έθιμο του Πάσχα περιλαμβάνει και τσούγκρισμα των αυγών. Αν και γενικότερα αποτελεί υγιεινή επιλογή σνακ ή συνοδευτικού, λόγω του υψηλού περιεχομένου του κρόκου σε χοληστερόλη καλό θα ήταν να μην καταναλώνεις περισσότερο από δύο κρόκους την ημέρα. Το ασπράδι δεν υπόκειται σε τέτοιου είδους περιορισμούς, καθώς είναι πλούσιο σε πρωτεΐνη και μακρο/μικροστοιχεία όπως κάλιο, μαγνήσιο, σελήνιο και φώσφορο.

rn

4.Το Μεγάλο Σάββατο προσπάθησε να καταναλώσεις κάποιο ελαφρύ σνακ ώστε να σε κρατήσει μέχρι τα μεσάνυχτα. Μετά την Ανάσταση, καλύτερα μην γεμίσεις πολύ το πιάτο σου (και ειδικά με βαριά φαγητά όπως κρέας και σάλτσες), γιατί είναι πολύ πιθανό να έχεις στομαχικές ενοχλήσεις αργότερα, όταν ξαπλώσεις.

5.Τις γιορτινές ημέρες του Πάσχα προσπάθησε να μην το παρακάνεις με το αλκοόλ, καθώς τα αλκοολούχα ποτά αποτελούν τρόφιμα υψηλού θερμιδικού περιεχομένου (το αλκοόλ αποδίδει 7 kcal/mL). Παρόλα αυτά, 1 με 2 ποτήρια κρασί ή μπίρα την ημέρα (για τις 3-4 γιορτινές ημέρες) δεν θα σου κάνει κακό.

rn

6. Αν υποθέσουμε πως το κυρίως γεύμα τις ημέρες του Πάσχα είναι αρκετά «βαρύ», καλό θα ήταν να προτιμήσεις κάτι πιο ελαφρύ, υγιεινό και με λίγες θερμίδες ως επιδόρπιο. Πολύ υγιεινές επιλογές για επιδόρπιο όχι μόνο τις γιορτινές μέρες, αλλά και γενικά, αποτελεί η φρουτοσαλάτα (την οποία μπορείς να ενισχύσεις με φυσικό χυμό πορτοκάλι, μέλι και κανέλα) και το γιαούρτι (π.χ. με δαμάσκηνα και ξηρούς καρπούς).

rn

…Έχοντας αυτά στο νου, Καλό Πάσχα!

Close