fbpx
Close

Μήπως δε χάνεις βάρος επειδή δεν κοιμάσαι καλά;

daze.gr image

Η απώλεια βάρους είναι μια εξίσωση ανάμεσα στο τι καταναλώνει και τι «καίει» ο οργανισμός. Όσο όμως η επιστήμη εξελίσσεται, τόσο έρχονται στην επιφάνεια και άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν την απώλεια λίπους. Ανάμεσα σε αυτούς, φυσικά, βρίσκονται η ποιότητα και η ποσότητα του ύπνου και το χρόνιο στρες.

rnΟ ύπνος αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των περισσότερων – και όμως, υπολογίζεται πως, μόνο στις ΗΠΑ, τουλάχιστον 70 εκατομμύρια άνθρωποι πάσχουν από προβλήματα ύπνου. Η ανεπάρκεια ύπνου έχει συσχετιστεί σε παγκόσμιες έρευνες με πολλές παθολογίες: παχυσαρκία, υπέρταση, διαβήτη, κατάθλιψη, ακόμα και καρκίνο. Φαίνεται, λοιπόν, πως η ποιότητα ύπνου καθορίζει σε μεγάλο βαθμό και την ποιότητα ζωής.Πέρα από την επίδραση που έχει ο ύπνος στην διαύγεια, την παραγωγικότητα και την ενέργεια μας, όταν δεν κοιμόμαστε αρκετά ή καλά, νιώθουμε περισσότερο πεινασμένοι – και αυτό είναι απόλυτα λογικό. Ο ύπνος επηρεάζει την λειτουργία δύο ορμονών, της λεπτίνης και της γρελίνης, οι οποίες με τις σειρά τους «ρυθμίζουν» το αίσθημα πείνας. Γι’ αυτόν το λόγο η κακή ποιότητα ύπνου σχετίζεται με συναισθήματα παρόρμησης όσον αφορά το φαγητό, και ιδιαίτερα με συναισθήματα ακατάσχετης επιθυμίας για σακχαρώδη, υδατανθρακούχα γεύματα.Τέλος, σε καταστάσεις χρόνιου στρες (το οποίο συνήθως συνοδεύεται και από προβλήματα ύπνου) ο οργανισμός εκκρίνει περισσότερη κορτιζόλη και μπορεί να αναπτύξει ενός βαθμού ινσουλινοαντίσταση, φαινόμενα τα οποία φυσιολογικά δε βοηθούν την απώλεια βάρους.

rnΚαι αν ακόμα δεν έχεις πειστεί σχετικά με την σημασία του ύπνου στη ζωή και το σώμα σου, διάβασε αυτό: ένας άνθρωπος μπορεί να ζήσει χωρίς φαγητό για περίπου 2 εβδομάδες – χωρίς ύπνο ούτε 10 ημέρες.

Close