fbpx
Close

Εχγειρίδιο διατροφής: Κεφάλαιο νερό!

daze.gr image

Αν και αποτελεί μια απλή καθημερινή συνήθεια, η πρόσληψη νερού έχει απασχολήσει πολλούς επιστήμονες υγείας τα τελευταία χρόνια. Και ενώ η σταθερή συμβουλή είναι τα «8 ποτήρια νερό την ημέρα», φαίνεται πως το συγκεκριμένο ζήτημα διαθέτει λίγη περισσότερη πολυπλοκότητα από αυτό. Ας εξετάσουμε όμως βήμα-βήμα την πρόσληψη νερού…

rn

Αρχικά, ίσως να ξέρεις πως το ανθρώπινο σώμα αποτελείται κατά 60% από νερό. Το νερό είναι απαραίτητο για πολλαπλά μονοπάτια στον οργανισμό, όπως για παράδειγμα για την μεταφορά ουσιών στα κύτταρα. Το σώμα μας χάνει νερό καθημερινά μέσα από τον ιδρώτα, τα ούρα και την αναπνοή. Αν η πρόσληψη νερού δεν αρκεί για να αναπληρωθούν αυτές οι απώλειες, τα συμπτώματα αφυδάτωσης μπορούν να ποικίλουν από απλό πονοκέφαλο και ξηροστομία μέχρι αλλαγές στον καρδιακό παλμό, σύγχυση ή και λιποθυμία.

rn

Η αλήθεια είναι, όμως, πως η απαραίτητη ποσότητα νερού διαφέρει σε κάθε οργανισμό και εξαρτάται, ανάμεσα στα άλλα, από το επίπεδο άσκησης, την υγρασία και τη ζέστη, αν έχεις γρίπη, αν είσαι έγκυος ή θηλάζεις. Παρόλα αυτά, οι γενικές οδηγίες συνιστούν την καθημερινή πρόσληψη 2-3 λίτρων νερού, από ποτά και στερεά τροφή (γεγονός που δεν διαφέρει σημαντικά από τα περίφημα «8 ποτήρια την ημέρα»).

rn

Και αν σε μπερδεύει ο παραπάνω ισχυρισμός, σκέψου πως το νερό, πέρα από τα υγρά ποτά (όπως είναι το απλό νερό (εχμ), οι χυμοί, ο καφές, το τσάι, το γάλα, τα αναψυκτικά…), υπάρχει και μέσα στα φαγητά ? και μάλιστα μερικά από αυτά, όπως είναι το αγγούρι, οι ντομάτες, το σέλερι και τα ραπανάκια περιέχουν μέχρι και 96% νερό! Παρόλα αυτά, πρόσεξε μην το παρακάνεις με το νερό, καθώς η υπερβολική κατανάλωση μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλούς ηλεκτρολύτες, ή αλλιώς «υπονατριαιμία», με συμπτώματα όπως ζαλάδες, λιποθυμίες, κρίσεις ή ακόμα και κώμα.

rn

Επομένως, ειδικά όσο προχωράμε προς το καλοκαίρι, μην αμελήσεις την ενυδάτωση σου! Γέμισε, λοιπόν, το μπουκάλι σου πριν φύγεις από το σπίτι το πρωί, και μην ξεχνάς πως τα χαμηλής θερμιδικής περιεκτικότητας υγρά (π.χ. νερό, τσάι) όχι μόνο θα φροντίσουν για την ενυδάτωση σου αλλά και δεν θα αυξήσουν και την ενεργειακή σου πρόσληψη.

Close