fbpx
Close

Εγχειρίδιο διατροφής: κεφάλαιο Hangover Food

daze.gr image

Σε όλους έχει συμβεί: ένα βράδυ αποφασίζεις να βγεις με τους φίλους σου για ένα πότο, αλλά τελικά ξυπνάς το επόμενο πρωί με έναν επίμονο πονοκέφαλο και ναυτίες. Οι περισσότεροι καταφεύγουν σε ένα παυσίπονο και μία κούπα καφέ όσο περιμένουν να περάσουν τα δυσάρεστα συμπτώματα – ακριβώς σε αυτό το στάδιο η συνεισφορά της διατροφής είναι σημαντική. Έτσι, έχει μελετηθεί πληθώρα τροφών σχετικά με τις επιδράσεις στο hangover. Παρακάτω βρίσκονται μερικά εύκολα tip για καλύτερη διαχείριση του hangover.4+1 Τροφές να προτιμήσεις το δύσκολο πρωί

rn1)Νερό. Το αλκοόλ είναι γνωστή διουρητική ουσία- συνεπώς αφυδατώνει τον οργανισμό. Η πόση νερού προ ύπνου, αλλά και το επόμενο πρωί, συμβάλλει στην ενυδάτωση και στην επαναφορά των επιπέδων ηλεκτρολυτών στο σώμα. Εναλλακτικά μπορείς να καταναλώσεις και κάποιο ενεργειακό ποτό.

rn2)Φυτικό τσάι τζίντζερ, μέντας ή δυόσμου. Τα φυτικά αυτά εκχυλίσματα μπορούν να βοηθήσουν στη διαχείριση συμπτωμάτων ναυτίας ή στομαχικών διαταραχών.

rn3)Αυγό. Τα αυγά αποτελούν πλούσια πηγή πρωτεΐνης και αμινοξέων, όπως είναι η κυστεΐνη, που βοηθούν στην αντιμετώπιση του πονοκεφάλου και στην απομάκρυνση τοξινών από τον οργανισμό.

rn4)Βρώμη. Η βρώμη αποτελεί εξαιρετική επιλογή για τα πρωινά με hangover, καθώς πέρα από το περιεχόμενο της βιταμίνες, μαγνήσιο, ασβέστιο και σίδηρο, αυξάνει και τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα, προσφέροντας ενέργεια.

rn5)Μπανάνα. Αν και η κατανάλωση των περισσότερων φρούτων ωφελεί, η μπανάνα διαθέτει ειδική θέση για το hangover λόγω του περιεχόμενου της σε κάλιο (η αφυδάτωση απαιτεί την ενίσχυση της πρόσληψης καλίου)….και 3 Τροφές που καλό είναι να αποφύγεις

rn1)Λιπαρά γεύματα. Το λίπος (ειδικά τα τηγανιτά φαγητά) και το hangover αποτελούν κακό συνδυασμό. Όσο μπορείς να επωφεληθείς από ένα τέτοιο γεύμα πριν πιεις, τόσο προκαλούν ενοχλήσεις στο στομάχι μετά από μια νύχτα ποτού.

rn2)Χυμός πορτοκάλι. Υπό άλλες συνθήκες ο χυμός πορτοκάλι θα αποτελούσε το ιδανικό ποτό πρωινού, λόγω των βιταμινών, των φυτικών ινών και του περιεχόμενου νερού. Στην προκειμένη περίπτωση, όμως, τέτοιου είδους χυμοί επιδεινώνουν τα στομαχικά συμπτώματα, καθώς είναι όξινοι.

rn3)Περισσότερο ποτό. Αν και κοινή πρακτική, η κατανάλωση αλκοόλ ως «θεραπεία» του hangover δεν θα προκαλέσει τίποτα άλλο παρά χειρότερο, μακρύτερο hangover και περαιτέρω αφυδάτωση.

rnΈχοντας αναφέρει τα παραπάνω, είναι σημαντικό να θυμάσαι πως η καλύτερη πρόληψη του hangover είναι η κατανάλωση αλκοόλ με μέτρο και πάντα με ασφάλεια!

Close