fbpx
Close

Εγχειρίδιο διατροφής: κεφάλαιο fast food!

daze.gr image

Πολλές φορές τυχαίνει να βρίσκεσαι σε παρέα που έχει όρεξη για “κακό” φαγητό. Άλλες φορές πάλι χρειάζεται να φας κάτι στο δρόμο, όσο τρέχεις ανάμεσα από δουλειές. Άλλες πάλι απλώς έχεις όρεξη για ένα σουβλάκι ή ένα κομμάτι πίτσα. Η αλήθεια είναι πως το fast food δεν αποτελεί την υγιεινότερη επιλογή γεύματος για τον οργανισμό σου (βλ. κορεσμένα λιπαρά ή αυξημένες θερμίδες) – παρόλα αυτά, δύο είναι τα σημεία-κλειδιά που πρέπει να θυμάσαι: αρχικά, μια μειωμένη συχνότητα κατανάλωσης φαγητού απ’ έξω δεν χαρακτηρίζει τη διατροφή σου στο σύνολο της, ενώ υπάρχει πληθώρα “περισσότερο υγιεινών” επιλογών γρήγορου φαγητού για να διαλέξεις. Παρακάτω θα βρεις μερικές εναλλακτικές για τις φορές εκείνες που το στομάχι σου φωνάζει “burger” και το μυαλό σου “σαλάτα”.

1. Πίτσα. Αν έχεις όρεξη πίτσα, μπορείς να ζητήσεις μια μικρή προς μεσαία, με λεπτή ζύμη, λίγο τυρί (π.χ. μοτσαρέλα), φρέσκα λαχανικά και ελιές. Έτσι, μειώνεις την ποσότητα των υδατανθράκων, ελαχιστοποιείς τα κακά λιπαρά που συνήθως συνοδεύουν τα παχιά τυριά, ενώ εμπλουτίζεις το γεύμα σου με λαχανικά και υγιεινά λιπαρά.

rn

2. Τυλιχτό σουβλάκι. Στην περίπτωση που προτιμάς σουβλάκι τα πράγματα είναι απλά: αλάδωτη πίτα, καλαμάκι κοτόπουλο και πολλά λαχανικά – και κάπως έτσι συμπληρώνεται ένα πλήρες γεύμα στο πόδι.

rn

3. Burger. Πέρα από τα “light” burger που κυκλοφορούν (π.χ. τα veggie έκδοχα τους), μπορείς να παραγγείλεις κανονικό ή burger κοτόπουλου με λαχανικά, χωρίς σάλτσες, τηγανιτά αυγά και μπέικον και να καταναλώσεις το ένα από τα δύο ψωμάκια που το συνοδεύουν. Συνοδευτικά, μπορείς να ζητήσεις αντί για πατάτες να σου σερβίρουν σαλάτα ή αυγό βραστό.

4. Σάντουιτς. Εδώ μπορείς να δημιουργήσεις: έχοντας ως βάση ένα μαύρο ψωμάκι ή μια αραβική πίτα, μπορείς να παίξεις με κάποιο ψητό κρεατικό (π.χ. κοτόπουλο), και να γεμίσεις το ψωμάκι σου με ό,τι λαχανικό θέλεις, βραστό αυγό, άπαχο τυρί σε φέτες ή spread… – ενώ για σάλτσα, μπορείς να ζητήσεις λίγη μαγιονέζα light ή μουστάρδα.

rn

…Έχοντας διαβάσει τα παραπάνω, σίγουρα έχεις μια ολοκληρωμένη εικόνα του τι είναι καλύτερο να καταναλώσεις όταν είσαι έξω, ακόμα και αν αυτό δεν εμπίπτει στις παραπάνω κατηγορίες. Το σημαντικό να θυμάσαι είναι πως ακόμα και αν οι συνθήκες δεν σου επιτρέπουν κανονικό γεύμα, πρέπει να επιτρέψεις στον εαυτό συ μερικά λεπτά ηρεμίας να απολαύσεις το φαγητό σου, όσο “γρήγορο” και να είναι αυτό.

Close