fbpx
Close

Εγχειρίδιο διατροφής: Υγιές δέρμα + διατροφή

daze.gr image

Η φράση «είμαστε ό,τι τρώμε» ακούγεται αρκετά τα τελευταία χρόνια. Και αν και δεν διαθέτει επιστημονική βάση σε όλες τις περιπτώσεις, φαίνεται πως ισχύει και με το παραπάνω όσον αφορά την υγεία του δέρματος μας.

rn

Παρακάτω βρίσκονται μερικά tips διατροφής που βοηθούν στη διατήρηση ενός υγιούς, καθαρού και ελαστικού δέρματος, χωρίς θαμπάδα και ξηρότητα:

rn

1) Νερό. Πέρα από την ενυδάτωση του δέρματος, το νερό συμβάλλει και στην αποβολή των τοξινών από τον οργανισμό και στην καλύτερη κυκλοφορία του αίματος στο σώμα, ιδιότητες οι οποίες σχετίζονται με την λάμψη και την ελαστικότητα του δέρματος.

rn

2) Σελήνιο. Το αντιοξειδωτικό σελήνιο (παρόν στις γαρίδες, τον τόνο, τον σολωμό, το μπρόκολο, τις τομάτες και τα αυγά) φαίνεται πως προστατεύει το δέρμα μας από σημάδια χρόνου, όπως οι ρυτίδες και το ξηρό δέρμα. Επίσης, έρευνες έχουν συσχετίσει την κατανάλωση του μικροσυστατικού αυτού με την πρόληψη του καρκίνου του δέρματος.

3) Βιταμίνη C. Η βιταμίνη αυτή, ούσα αντιοξειδωτικό, βοηθάει στην εξουδετέρωση των ελεύθερων ριζών, ουσίες οι οποίες καταστρέφουν στα κύτταρα και μπορούν να σπάσουν το κολλαγόνο και την ελαστίνη. Τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη C είναι οι φράουλες, τα πορτοκάλια, τα γκρέιπφρουτ, τα ακτινίδια, το μπρόκολο και οι πιπεριές.

rn

4) «Καλά» λιπαρά. Τα μονακόρεστα και τα πολυακόρεστα λιπαρά βρίσκονται στο αβοκάντο, το ψάρι και τους ξηρούς καρπούς και παρέχουν απαραίτητα λιπαρά οξέα (όπως ω3, ω6), τα οποία συμβάλλουν στην παραγωγή αντιφλεγμονώδων ουσιών. Τέτοιες ουσίες προστατεύουν το δέρμα ενάντια σε φλεγμονές όπως το έκζεμα και η ψωρίαση.

5) Βιταμίνη Α. Μια ανεπαρκής πρόσληψη βιταμίνης Α μπορεί να οδηγήσει σε ξηρό, λεπιοειδές δέρμα. Για να προλάβεις τέτοια συμπτώματα εμπλούτισε τη διατροφή σου με τροφές πλούσιες σε ρετινοειδή όπως είναι τα πορτοκάλια, τα καρότα, τα πράσινα λαχανικά και τα αυγά: η κατανάλωση τους συμβάλλει στην λεία και ομοιόμορφη επιφάνεια του δέρματος, ενώ βοηθά και στα σκούρα στίγματα στο σώμα σου.

rn

6) Ψευδάργυρος. Ο ψευδάργυρος, ο οποίος βρίσκεται σε ψάρια, άπαχο κόκκινο κρέας, πουλερικά, καρπούς και δημητριακά, αποτελεί ένα μικροσυστατικό που παίρνει μέρος στις φυσιολογικές εκκρίσεις του δέρματος. Έτσι, μια διατροφή πλούσια σε αυτό το συστατικό βοηθάει στην επιδιόρθωση και στην διατήρηση ενός απαλού δέρματος.

rn

…Τελικά, η διατροφή παίζει ρόλο σε πολύ περισσότερα πράγματα απ’ ότι νομίζουμε. Ένα είναι σίγουρο, με την άνοιξη να έχει μπει για τα καλά, ένα υγιές και όμορφο δέρμα είναι το καλύτερο αξεσουάρ για κάθε εμφάνιση.

Close