fbpx
Close

Εγχειρίδιο διατροφής: Ποιες τροφές επηρεάζουν την εγκεφαλική σου λειτουργία;

daze.gr image

Σε λίγες ημέρες μπαίνει το 2017 και πολλοί από εμάς δεσμευόμαστε να αποκτήσουμε ένα πιο υγιές σώμα μέσα από άσκηση και υγιεινή διατροφή. Η αλήθεια είναι πως μερικές φορές αποκλίνουμε από το στόχο- θα σου ήταν όμως πιο δύσκολο να παραστρατήσεις αν ήξερες πως η υγιεινή διατροφή επηρεάζει και την εγκεφαλική σου λειτουργία;

rn

Μια υγιεινή διατροφή, όπως περιγράφεται μέσα από επαρκή ενεργειακή κατανάλωση και ποικιλία τροφών, σε συνδυασμό με την άσκηση και τον ύπνο αποτελούν τους τρεις πυλώνες πάνω στους οποίους βασίζεται η ικανότητα συγκέντρωσης και εστίασης του εγκαφάλου σου. Σαν γενική συμβουλή, το νούμερο ένα συστατικό που πρέπει να εξασφαλίσεις είναι οι υδατάνθρακες. Μάλιστα έχει παρατηρηθεί πως άνθρωποι σε χαμηλών υδατανθράκων δίαιτα δεν αποδίδουν στο μέγιστο στη δουλειά ή το σχολείο.

rn

Αν έχεις περιέργεια να μάθεις περισσότερα για μερικές τροφές που συμβάλλουν στην βέλτιστη λειτουργία του εγκεφάλου σου, μπορείς να διαβάσεις παρακάτω. Παρόλα αυτά, σημείωσε πως τα παρακάτω από μόνα τους δεν πρόκειται να σε μετατρέψουν σε Αϊνστάιν -απλώς θα σε βοηθήσουν να σκέφτεσαι πιο καθαρά και να συγκεντρώνεσαι με μεγαλύτερη ευκολία.

rn

-Αβοκάντο-Το αβοκάντο περιέχει μονοακόρεστα λιπαρά, ενώσεις που έχει αποδειχθεί συμβάλλουν στην καλή εγκεφαλική λειτουργία.

rn

-Σπανάκι – Το πράσινο αυτό φυλλώδες φυτό περιέχει Κάλιο, το οποίο επηρεάζει την κυκλοφορία του αίματος μέσα από την συμμετοχή στην μεταφορά οξυγόνου στον οργανισμό.

rn

-Δημητριακά -Τα δημητριακά περιέχουν μαγνήσιο, μικροσυστατικό το οποίο έχει επίδραση στην λειτουργία σημάτων στον εγκέφαλο καθώς και στις ορμόνες άγχους.

rn

-Μπανάνες-Πέρα από το περιεχόμενο τους σε Κάλιο, οι μπανάνες περιέχουν και πολλά αμινοξέα, τα οποία βοηθούν στην συγκέντρωση σου.

rn

-Σολομός – Το ψάρι αυτό αποτελεί ιδανική πηγή ενέργειας για τον εγκέφαλο σου, καθώς περιέχει σημαντική ποσότητα ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, ουσίες που βοηθούν στην καλύτερη μνήμη και στη γνωσιακή λειτουργία.

rn

Και φυσικά, δεν θα μπορούσε να λείπει από τη λίστα:

rn

-Νερό – Η καλή ενυδάτωση παίζει σημαντικό ρόλο στην γενικότερη λειτουργία του οργανισμού και ιδιαιτέρως του εγκεφάλου (π.χ. σκέψη, μνήμη), και αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι το 75% του εγκεφάλου είναι νερό.

rn

Τέλος, μην ξεχνάς πως τα παραπάνω πρέπει να καταναλώνονται στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής και όχι  μόνα τους ή σε υπερβολικές ποσότητες. Καλή μας χρονιά, λοιπόν, με μυαλά-ξυράφια!

Close