fbpx
Close

Εγχειρίδιο διατροφής: Κεφάλαιο πρωινό!

daze.gr image

Σίγουρα θα έχεις ακούσει επιστήμονες, celebrities ή απλώς τη μαμά σου να ισχυρίζονται πως το πρωινό είναι το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας. Τι ισχύει όμως τελικά; Το πρώτο γεύμα της ημέρας μπορεί να επηρεάσει τον οργανισμό και το βάρος σου;

rn

Ας εξετάσουμε την ετυμολογία του αγγλικού όρου για το πρωινό: breakfast. Πρακτικά, σημαίνει πως «σπας» (break) την ολονύχτια «νηστεία» (fast), δίνοντας στον οργανισμό σου το «καύσιμο» για να ξεκινήσεις την ημέρα σου.  Οι επιστήμονες συνιστούν το πρωινό να καταναλώνεται εντός 2 ωρών από την στιγμή που σηκώνεσαι από τον ύπνο, ενώ όσον αφορά τις θερμίδες, η συνιστώμενη κατανάλωση κυμαίνεται στο 20-35% της ημερήσιας ενέργειας.

rn

Τι σημαίνει όμως «καύσιμο» για τον οργανισμό; Είναι πλέον ξεκάθαρο πως το πρωινό επηρεάζει τις γνωσιακές σου λειτουργίες, καθώς αυξάνει την συγκέντρωση γλυκόζης (υδατάνθρακα που εμπλέκεται στην λειτουργία του εγκεφάλου) στην κυκλοφορία του αίματος. Επιπλέον, το πρωινό έχει βρεθεί πως βελτιώνει την συγκέντρωση και την μνήμη, ενώ παίζει ρόλο και στη διάθεση και το στρες.

rn

Πέρα από τα παραπάνω, σε πρόσφατες δημοσιεύσεις του American Heart Association, φαίνεται πως βρέθηκε σχέση μεταξύ της ώρας των γευμάτων και παθήσεων όπως καρδιαγγειακά νοσήματα, υπέρταση, εγκεφαλικά και χαμηλή ινσουλινοευαισθησία.  Πιο συγκεκριμένα, μελετώντας παλαιότερες έρευνες διαπιστώθηκε πως άνθρωποι που κατανάλωναν καθημερινά πρωινό ήταν λιγότερο πιθανό να διαθέτουν υψηλή χοληστερόλη και υπέρταση. Αντίθετα, τα δείγματα που προσπερνούσαν το πρωινό, φάνηκε πως κατανάλωναν περισσότερα σακχαρούχα και λιπαρά σνακ κατά τη διάρκεια της ημέρας, επομένως διέθεταν υψηλότερο κίνδυνο για χαμηλότερης ποιότητας διατροφή αλλά και για διάγνωση διαβήτη, έμφραγμα και εγκεφαλικά επεισόδια. Με αυτόν τον τρόπο φαίνεται πως το πρωινό επηρεάζει και τη διαχείριση του βάρους σου.

rn

Φαίνεται, λοιπόν, πως το πρωινό δεν αποτελεί μόνο ένα ακόμα γεύμα για τη διατροφή σου: οι διαστάσεις που αποκτά επεκτείνονται τόσο σε γνωσιακό επίπεδο, όσο και στο βάρος και την υγεία σου. Αν δυσκολεύεσαι να οργανώσεις το χρόνο σου έτσι ώστε κάθε πρωί να προετοιμάζεις ένα γεύμα, σκέψου να τα προγραμματίζεις από το προηγούμενο βράδυ ώστε να μην χάσεις τα πλεονεκτήματα που σου προσφέρει το πρώτο γεύμα κάθε ημέρας.

Close