fbpx
Close

Εγχειρίδιο διατροφής: Κεφάλαιο αυγό

daze.gr image

Κάποιοι το συμπεριλαμβάνουν στο αγαπημένο τους πρωινό, άλλοι το αποφεύγουν λόγω της «χοληστερίνης». Το αυγό αποτελεί από τα περισσότερο συζητημένα τρόφιμα στην επιστήμη της διατροφής, με πολλούς ισχυρισμούς και δεδομένα είτε κατά είτε υπερ του. Τι είναι αλήθεια τελικά για το αυγό;

rn

1.Η κατανάλωση αυγού δεν αυξάνει τη χοληστερίνη. Το αυγό περιέχει χοληστερόλη, δημιουργώντας σύγχυση σχετικά με την σχέση της με την χοληστερόλη του αίματος. Η αλήθεια είναι πως αύξηση της χοληστερίνης του αίματος, και τα συνέπεια η αύξηση των κινδύνων για καρδιαγγειακές παθήσεις, προκαλείται κυρίως από κορεσμένα και τρανς λιπαρά στη διατροφή.
2.Η πρωτεΐνη του αυγού είναι υψηλής βιολογικής αξίας. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως η πρωτεΐνη του περιέχει όλα τα απαραίτητα για τον άνθρωπο αμινοξέα. Ένα αυγό διαθέτει 75 θερμίδες και 7 γραμμάρια πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας.
3.Το αυγό περιέχει πολλά θρεπτικά συστατικά. Πέρα από πρωτεΐνες και λιπαρά, τα αυγά περιέχουν και πληθώρα άλλων βιταμινών και μετάλλων. Για παράδειγμα, το σελήνιο και το ιώδιο αποτελούν δύο ουσίες που περιέχονται στο αυγό, και μάλιστα είναι δύσκολο να προσληφθούν από άλλες τροφές. Αξίζει να σημειωθεί πως πέρα από τα παραπάνω, ένα αυγό περιέχει Β12, ριβοφλαβίνη, βιταμίνη D, φώσφορο, σίδηρο…
4.Τα αυγά βοηθούν στον κορεσμό. Λόγω του περιεχομένου τους σε πρωτεΐνες, τα αυγά μπορούν να συμβάλλουν στον έλεγχο της πείνας και κατά συνέπεια στο έλεγχο και ρύθμιση του σωματικού βάρους. Όντας τροφή πλούσια σε θρεπτικά συστατικά (π.χ. σίδηρος, βιταμίνες), αποτελεί εξαιρετική επιλογή για σνακ ή για να συμπληρώσεις το κύριο γεύμα σου.

rn

…Μήπως ήρθε η ώρα να κοιτάξεις συνταγές για ομελέτα στο διαδίκτυο;

Close