fbpx
Close

Είναι σωστή η απόφαση να απαγορευτεί η νέα διαφήμιση της Gucci, που απεικονίζει ένα υπερβολικά λεπτό μοντέλο;

daze.gr image

Τα πρότυπα ομορφιάς όσον αφορά το γυναικείο σώμα αλλάζουν με γρήγορους ρυθμούς στον χώρο της μόδας.Τα υπερβολικά λεπτά, σχεδόν ανορεξικά σώματα δεν θεωρούνται πλέον υγιή και η προβολή τους σιγά-σιγά γίνεται όλο και πιο σπάνια. Παρελθόν φαίνεται να μοιάζουν οι εποχές που ήταν σχεδόν καθήκον του επαγγέλματος η βουλιμία, προκειμένου να διατηρήσουν ένα λεπτό καλαίσθητο σώμα.Η Γαλλία ήταν μάλιστα η πρώτη χώρα που έθεσε αυστηρούς κανονισμούς και μέτρα για το ζήτημα, με σκοπό να σταματήσουν οι σχεδιαστές να προσλαμβάνουν μόνο μοντέλα που χωράνε σε 0 νούμερο.Έτσι, όταν έκανε την εμφανισή του στο thetimes.co.uk το βίντεο «The Cruise», της καμπάνιας του Ιταλικού οίκου Gucci, στο οποίο παρουσιάζονται διάφορες κοπέλες να χορεύουν, δυο κοπέλες εκ των οποίων ήταν πολύ αδύνατες,αλλά και κάποιες μεμονομένες φωτογραφίες, δεν άργησε η ASA της Μεγάλης Βρετανίας (τα ακρώνυμα της οποίας σημαίνουν Advertising Standards Authority), να καταθέσει την αιτησή της για απαγόρευση της διαφήμισης. Ο οίκος Gucci, απάντησε ότι είναι υποκειμένικο ζήτημα ως προς το αν ένα μοντέλο φαίνεται άρρωστα- λεπτό.Επιπλέον υποστήριξε, ότι πουθένα δε φαίνεται ίχνος κόκαλλου,ότι το μακιγιάζ είναι φυσικό και όχι βαρύ, ότι ο φωτεισμός είναι ομοιόμορφος για να διασφαλιστεί πως δεν υπάρχουν κοιλότητες που προκαλούνται από σκιές και τέλος, ότι τα ρούχα τους δεν είναι αποκαλυπτικά.Η Times συμφώνησε ότι πρόκειται για ένα υποκειμενικό θέμα…

rnΗ ASA ωστόσο επέμενε,ότι σε μια συγκεκριμένη φωτογραφία,αυτήν στην οποία το μοντέλο στεκέται με την πλάτη της σε έναν τοίχο,ο κορμός και τα χέρια του μοντέλου φαίνονται δυσανάλογα με το κεφάλι της και το κάτω μέρος του σώματος της.«Η στάση της επιμηκήνει τον κορμό της και επιτείνει την μέση της, με τέτοιον τρόπο ωστέ να φαίνεται πολύ μικρή.Θεωρούμε επίσης πως η έκφραση του προσώπου της και το σκοτεινό μακιγιάζ, ειδικά στα μάτια της, κάνει το προσωπό της λιπόσαρκο» συμπλ

Close