fbpx
Close

Διατροφή+Ύπνος: Τι συμβαίνει όταν καταναλώνουμε συγκεκριμένα τρόφιμα πριν το κρεβάτι;

daze.gr image

Μετά από δεκαετίες επιστημονικής έρευνας και μελέτης, πλέον είναι κοινώς αποδεκτό πως η διατροφή αποτελεί έναν από τους βαδικούς παράγοντες που επηρεάζουν την ποιότητα της ζωή μας. Ανάμεσα σε αυτούς φυσικά βρίσκονται η ενέργεια και η ευεξία, αλλά ήξερες ότι μαζί τους ανήκει και ο ύπνος;

rn

Ποιες τροφές συμβάλλουν σε έναν καλύτερο ύπνο;

rn

1.Έρευνες έχουν δείξει στο παρελθόν πως το αμινοξύ τρυπτοφάνη βοηθάει στην επαγωγή του ύπνου, μέσα από τη δράση του στους μηχανισμούς έκκρισης της σεροτονίνης (η οποία προάγει τον ύπνο ρυθμίζοντας τον κιρκάδιο ρυθμό και το μοτίβο του ύπνου). Υπάρχουν πολλά τρόφιμα πλούσια σε τρυπτοφάνη που μπορείς να διαλέξεις ως σνακ πριν το κρεβάτι, όπως είναι η γαλοπούλα και τα φασόλια σόγιας.

2.Ως σύμμαχο της τρυπτοφάνης προτίμησε ολικής άλεσης προϊόντα ή γαλακτοκομικά, τα οποία περιέχουν υδατάνθρακες, μακροσυστατικό το οποίο βοηθά στην απορρόφηση της τρυπτοφάνης.

rn

3.Το μαγνήσιο έχει μελετηθεί σε έρευνες με ασθενείς που πάσχουν από αϋπνία και έχει βρεθεί πως υψηλές περιεκτικότητες σε αυτό το μέταλλο, όπως είναι το αβοκάντο και τα πράσινα λαχανικά, σχετίζονται με καλύτερη ποιότητα και περισσότερη ποσότητα ύπνου.

rn

Από την άλλη πλευρά, βρίσκονται οι τροφές που σχετίζονται με χειρότερο ύπνο:

1.Λιπαρά τρόφιμα και σάλτσες. Το λίπος χρειάζεται αρκετά ώρα για να πεπτεί από τον οργανισμό, ενώ επίσης μπορεί να προκαλέσει και δυσάρεστα συμπτώματα παλινδρόμησης. Έτσι λοιπόν, καλύτερα να αποφεύγεις βαριά, λιπαρά τρόφιμα λίγο πριν κοιμηθείς και να προτιμήσεις κάτι πιο ελαφρύ.

rn

2.Αν και ίσως θεωρείται προφανές, απέφυγε καφεϊνούχα ποτά και τρόφιμα μετά από κάποια ώρα το απόγευμα. Αυτό φυσικά περιλαμβάνει τον καφέ, αλλά και ενεργειακά ποτά, τσάι, coca-cola και σοκολάτα. Γενικότερα προτείνεται η κατανάλωση καφεΐνης να περιορίζεται στα 300-400mg / ημέρα και να αποφεύγεται μετά τις 5-6 μ.μ.

Close