• ΣΧΟΛΕΙΟ & ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΚΟΤHΤΑ:Έκφραση συναισθημάτων με ζωγραφική και μουσική στην τάξη

    daze news

    Το να συνδέεις  το σχέδιο με τη μουσική και τα συναισθήματα, θεωρείται μια ενδιαφέρουσα και συναρπαστική εμπειρία, η οποία παρέχει δωρεάν χώρο στο εαυτό μας και στα συναισθήματα  μας χωρίς το φόβο αν αποτύχουμε ή αν κάνουμε λάθος. Όλοι γνωρίζουμε πως η μουσική μπορεί να ξυπνήσει  συναισθήματα που έχουμε βιώσει και αυτό μπορούμε να το αποτυπώσουμε σε μια κόλλα χαρτί σχεδιάζοντας.

    Ας δούμε πως μπορούμε να «εργαστούμε» πάνω στα συναισθήματα μας ακούγοντας μουσική και σχεδιάζοντας:

    Φάσεις εργασίας:

    Α) Μία τάξη χωρίζεται σε 4 ομάδες (επιλέγουμε τυχαία) και ο καθένας έχει στη διάθεση του χρωματιστά μολύβια και μαρκαδόρους.

    Β) Κάθε μαθητής τοποθετείται από την κάθε πλευρά του φύλλου εργασίας. Βάζουμε μουσική  και ανά εξήντα δευτερόλεπτα το χαρτί στρέφεται προς τα δεξιά έτσι ώστε το σχέδιο που ξεκίνησε ο πρώτος να το ολοκληρώνει ο διπλανός του κάνοντας κύκλο και το ίδιο συνεχίζεται με το δεύτερο τραγούδι. Τώρα το κάθε τραγούδι θα έχει και το ανάλογο συναίσθημα άλλο για χαρά, άλλο για λύπη  κ.τ.λ.

    Γ) Κατά τη διάρκεια  της δραστηριότητας  θα πρέπει να επικρατεί ησυχία  (αν και είναι δύσκολο να σιωπήσει μια τάξη όταν  εργάζεται σε ομάδες).

    Δ) ?Ολα τα σχέδια τοποθετούνται σε ένα τραπέζι και ο κάθε μαθητής θα γράφει από ένα σχόλιο για το κάθε έργο που βλέπει.

    Ε) Από τη λίστα των λέξεων που υπάρχουν στο κάθε σχέδιο θα δημιουργηθεί   ένας  τίτλος για το κάθε έργο.

    Στο τέλος οι μαθητές ανταλλάσσουν  απόψεις για το τι χρώματα δοκίμασαν, για πιο λόγο τα δοκίμασαν, τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν ή τις αμοιβαίες επιρροές στην επιλογή των θεμάτων η χρωμάτων. Ανάλογα με τη μουσική τι συναισθήματα τους έβγαλαν για παράδειγμα χαρά, λύπη, θυμό και άλλα περίπλοκα συναισθήματα.

    (Παρακάτω θα δείτε μερικές φωτογραφίες από διάφορες τάξεις που χρησιμοποίησαν αυτού του είδους τη μέθοδο.)

    daze news
    daze news