• Εγχειρίδιο διατροφής: Κεφάλαιο superfoods!

    Κείμενο: Χριστίνα Ξενάκη
    daze news

    Τα τελευταία χρόνια, θα έχεις παρατηρήσει μια έξαρση στην χρήση του όρου "superfood" («υπερτροφή»). Τι σημαίνει όμως μια τροφή να χαρακτηρίζεται ως superfood;

    Ο όρος superfood χρησιμοποιείται για να περιγράψει ένα τρόφιμο το οποίο είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, και πιο συγκεκριμένα σε αντιοξειδωτικά. Παρόλα αυτά, δεν υπάρχει επίσημος ορισμός για τις υπερτροφές, με αποτέλεσμα πολλές εταιρίες διατροφής ή συμπληρωμάτων διατροφής να εκμεταλλεύονται την ασάφεια αυτή και να πλουτίζουν μέσα από παραπλάνηση των καταναλωτών. Και ενώ υπάρχουν μερικά superfoods που αξίζουν την προσοχή μας, υπάρχουν πολλά περισσότερα που ανήκουν στην κατηγορία της παραπλάνησης...

    Υπερτροφές που έχουν κερδίσει επάξια τον χαρακτηρισμό:

    -Βρώμη: περιέχει (ανάμεσα στα άλλα) και πολλές διαιτητικές ίνες, οι οποίες έχουν βρεθεί πως προστατεύουν τον οργανισμό από πληθώρα παθήσεων.

    -Τόφου: πλούσιο σε πρωτεΐνες και χαμηλό σε θερμίδες, το υποπροϊόν αυτό της σόγιας, έχει αποδειχθεί πως συμβάλλει στην μείωση διάφορων μορφών καρκίνου.

    -Καφές : αν και δεν θα μας περνούσε από το μυαλό, το καθημερινό αυτό ποτό είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, ενώ έχει βρεθει πως συμβάλλει στην προστασία από διαβήτη και δυσλειτουργία του ήπατος.

    -Kale: η πρασινάδα που αγαπούν οι hipsters είναι πλούσια σε βιταμίνες A, C και Κ, ενώ περιέχει επίσης και μέταλλα και ίνες.

    Και δύο υπερτροφές που μάλλον δεν αξίζουν τον τίτλο:

    -Λάδι καρύδας: όσοι το αγαπούν, το χρησιμοποιούν στα πάντα. Στο μαγείρεμα πάντως, καλό θα ήταν να περιοριστείς σε κουταλάκια του γλυκού. Το λάδι καρύδας περιέχει πολλές θερμίδες και κορεσμένα λιπαρά, ενώ οι επιδράσεις του στην υγεία είναι ακόμα υπό συζήτηση (π.χ. για μείωση χοληστερόλης)

    -Coji Berry: Ενώ τα μικρά αυτά ξηρά μούρα είναι πλούσια σε βιταμίνη Α και σε χαλκό, δεν υπάρχουν αρκετές έρευνες που να αποδεικνύουν τους ισχυρισμούς που συσχετίζουν την κατανάλωση του με βελτίωση της υ

    Αυτό που πρέπει να θυμάσαι είναι ότι κανένα από τα παραπάνω τρόφιμα δεν είναι μόνο κακό ή μόνο καλό. Όπως συμβαίνει στο σύνολο της διατροφής, έτσι και με τις υπερτροφές: το παν είναι το μέτρο. Μην ενθουσιάζεσαι από πομπώδεις ισχυρισμούς και οφέλη από ένα μόνο τρόφιμο - αντ' αυτού προσπάθησε να συμπεριλάβεις μια ποικιλία τροφών στο διαιτολόγιο σου (συμπεριλαμβανομένων και των superfoods) και να κρατήσεις μια ισορροπία ανάμεσα στην κατανάλωση τροφής και την άσκηση.

    Και για το τέλος, να ξέρεις πως ένα από τα πρώτα τρόφιμα που χαρακτηρίστηκαν superfood ήτ

    daze news