fbpx
Close

Ποια διατροφή μπορεί να σας εξασφαλίσει καλύτερη ποιότητα ύπνου;

Ο ύπνος είναι μια βασική φυσιολογική λειτουργία και εκτός από την ενέργεια που μας παρέχει είναι ένας από τους βασικούς παράγοντες, που επηρεάζει το ανοσοποιητικό σύστημα, τη θερμορύθμιση, τη συντήρηση της ομοιόστασης και την ανάπλαση των ιστών. Διαταραχές ύπνου, χαμηλή ποιότητα ή έλλειψη ύπνου, έχουν ως αποτέλεσμα μειωμένες γνωστικές λειτουργίες, όπως η έλλειψη συγκέντρωσης ή η κακή λήψη αποφάσεων.

Κατά συνέπεια, οι διαταραχές ύπνου μπορούν να έχουν αρνητικές επιπτώσεις στην ποιότητα ζωής. Πόσες φόρες τον τελευταίο μήνα αισθανθήκατε ότι ξυπνήσατε κουρασμένοι ή είχατε ένα αίσθημα υπνηλίας καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας;

Όσες φορές κι αν είχατε αυτό το αίσθημα μιας ανεξήγητης κόπωσης σίγουρα σας εμπόδισε στο να φέρετε εις πέρας όλες τις  υποχρεώσεις της ημέρας. Ας εστιάσουμε λοιπόν στο πρόβλημα… Από τι προκαλείται και πως μπορεί να αποφευχθεί;

Οι διαταραχές ύπνου αποτελούν ένα πολυπαραγοντικό πρόβλημα. Μπορεί η κακή ποιότητα ύπνου στην πλειοψηφία των περιπτώσεων να συνδέεται  με ψυχολογικούς παράγοντες όπως είναι το άγχος και η κατάθλιψη. Ωστόσο, έναν ακόμη βασικό παράγοντα στο θέμα αποτελεί και η διατροφική μας συμπεριφορά.

Μελέτες που έγιναν σε υγιείς ενήλικες έδειξαν πως  η κατανάλωση λιπαρών, υψηλών σε κορεσμένα λιπαρά και υψηλών σε ζάχαρη γευμάτων συνδέεται με μη αποδοτικό και μικρότερης διάρκειας ύπνο. Αντίθετα, οι φυτικές ίνες και οι υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνες , όπως είναι τα ψάρια ,  ευνοούν τη ομαλή λειτουργία του ύπνου. Επίσης, ευεργετικά φαίνεται να είναι και τα τρόφιμα που αποτελούν πηγές τρυπτοφάνης (γαλακτοκομικά, μπανάνες, κοτόπουλο) ,μαγνησίου (σπανάκι, βρώμη, ξηροί καρποί) και μελατονίνης (ντομάτες, καρύδια), δηλαδή πηγές τριών ουσιών που ρυθμίζουν την λειτουργία του ύπνου. Όσον αφορά τα ποτά, το γάλα φαίνεται να αποτελεί την καλύτερη επιλογή για την καταπολέμηση της αϋπνίας, ενώ ο καφές και τα αλκοολούχα ποτά διεγείροντας το νευρικό σύστημα προκαλούν αϋπνία.

Τέλος, η αϋπνία εκτός από την ποιότητα της τροφής που καταναλώνουμε συνδέεται και με την ποσότητα. Μεγάλα γεύματα πριν τον ύπνο μπορούν να μας προκαλέσουν  δυσφορία και αίσθημα φουσκώματος .

Έτσι ,την επομένη φορά, καθώς ξεκινάτε τη διαδικασία του ύπνου κάντε ένα χαλαρωτικό ντουζ και ως δείπνο επιλέξτε έναν συνδυασμό από τα παραπάνω τρόφιμα για αποδοτικότερο ύπνο και ημέρες γεμάτες ενέργεια.

Close