fbpx
Close

Εγχειρίδιο διατροφής: Κεφάλαιο φυτικές ίνες!

daze.gr image

Οι φυτικές ίνες (ή αλλιώς διαιτητικές ίνες) είναι γνωστό πως συνεισφέρουν στην καλύτερη υγεία του οργανισμού μας. Έρευνες έχουν δείξει πως 25-35 γραμμάρια φυτικών ινών την ημέρα συνεισφέρουν στην υγεία της καρδιάς και του πεπτικού συστήματος, ρυθμίζουν τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα ή ακόμα βοηθούν και σε καλύτερο ύπνο. Επίσης, χαρακτηριστική είναι η συνεισφορά των φυτικών ινών στον έλεγχο του βάρους, μέσα από το αίσθημα κορεσμού που προκαλούν. Τι είναι όμως οι φυτικές ίνες και ποια τρόφιμα τις περιέχουν;

rn

Οι φυτικές ίνες αποτελούν συστατικό των μεμβρανών των φυτικών κυττάρων και των σκελετικών συστατικών του φυτού, το οποίο όμως δεν μπορεί να πεπτεί και να απορροφηθεί από το λεπτό έντερο και έτσι περνά ανέπαφο στο παχύ έντερο.

Έτσι λοιπόν, θα βρεις φυτικές ίνες σε φυτικής προέλευσης προϊόντα:

rn

α) φρούτα (αχλάδια, μήλα, φράουλες, ροδάκινα, βερίκοκα, ράσμπερι, πορτοκάλια)

rn

β) λαχανικά (πατάτες, λάχανο, μαρούλι, αβοκάντο, κρεμμύδια, ντομάτες, αρακάς, φασολάκια, μπρόκολο)

rn

γ) όσπρια (φασόλια, φακές, ρεβίθια)

rn

δ)δημητριακά ολικής αλέσεως (π.χ. ψωμί ολικής αλέσεως και πολύσπορα, μαύρο ρύζι ή μακαρόνια)

rn

ε) ξηροί καρποί (π.χ. αμύγδαλα)

rn

Αν νιώθεις πως δεν μπορείς να εισάγεις νέα τρόφιμα στη διατροφή σου, δύο εύκολοι τρόποι να αυξήσεις την πρόσληψη φυτικών ινών έγκεινται στο να ανταλλάξεις τα προϊόντα που καταναλώνεις με την ολικής άλεσης εκδοχή τους και να καταναλώνεις τη φλούδα από τα φρούτα.

rn

Συνεπώς μην χάνεις καιρό -το να αυξήσεις τις φυτικές ίνες στη διατροφή σου είναι πιο εύκολο και πιο σημαντικό από όσο φαντάζεσαι… Καλή τύχη!

Close